記録ID: 612209 全員に公開 ハイキング 東海

Light rain and fog
アクセス
浜松市から車で約2時間
About 2 hours from Hamamatsu by car.
駐車場にはキレイなトイレがあります。
There's a clean bathroom in the parking lot.

Sスタート地点07:1007:15寸又峡温泉07:25猿並橋11:05朝日岳11:3014:10猿並橋14:20寸又峡温泉14:30ゴール地点G
コース状況/
急な所が多いです。気をつけて赤い印を探せば迷うことはないでしょ。ヒルがいた…
The trail is very steep. You won't get lost if you follow the red marks on the trees carefully. There were leeches...
その他周辺情報下山の後、駐車場の前にある翠紅苑の温泉に入りました。500円でした。ご飯も食べようと思ったんですけど、レストランの営業は13:30まででした。寸又峡には他のレストランもあるけど、足が疲れてて諦めました。
After returning to the village I took a dip in the onsen at Suikoen next to the parking lot. It was 500yen. I thought about eating there as well, but missed the restaurant's open hours and was too late. It closed at 13:30. There are other places to eat in the village but I was too tired to walk around anymore.

登山口へ〜

ずっと雨でした・・・

そのせいでちゃんとしたカメラを出さなかった。
登山口へ〜

ずっと雨でした・・・

そのせいでちゃんとしたカメラを出さなかった。
地図とポストがあります。
登山口です。
気をつけて登ります。
わぁ〜キレイ・・・ガスなかったら何か見えたんだろうね・・・(笑)
残念ながら何も見えませんでした。
こういう岩場が数ヶ所あります。この近くにアナグマに会いました!
Best friends.
写真じゃ分かりにくいけど、急です。特に登りの後半は滑り台を登る感覚でした。とても苦労しました・・・
朝日岳山頂です。雨で座れそうな所なかったので、立ってご飯食べてすぐ行きました。

多少雪あったんですけど、今週の雨で全部解けるでしょ。

2週間前に沢口山を登って、今週は朝日岳でした。また今度、前黒法師岳に行きたいです。寸又峡には登山口やハイキングトレイルがいろいろあってとてもいい所だと思います。終わりの温泉も最高です。

さらには動物が色々出てくるのでうれしかったです。沢口山も鹿が数頭出ましたけど、この朝日岳には鹿5−6頭と人生初めて自然で見たアナグマが出ました。アナグマは私がいることを全然気付かず、登山道の3メートル前にボ〜トしていました。近づいちゃいけないと思って、ステッキをたたいて音を出したんですけど動いてくれませんでした。こっちへ向いてくれたけど動かなかった。次に私は腕をあげて体を大きくしたらアナグマ君は逃げた。まぁ、お互いにとって面白い出会いだったかな・・・

2 weeks ago I climbed Mt. Sawaguchi (accessed through the same village). Sumatakyou is a great place for adventure as there is access to multiple mountain trails and hiking trails...plus hot springs and little cafes and restaurants.

Along this climb I met a badger. He was just standing around on the trail about 10 feet ahead of me and refused to move even when I hit my poles together to alert him to my presence. It wasnt until I raised my arms in the air to make myself bigger than he ran off. It was an interesting meeting for us both.