記録ID: 1179150 全員に公開 ハイキング霊仙・伊吹・藤原

Mt Ibuki 伊吹山

日程 2017年06月24日(土) [日帰り]
メンバー 子連れ登山, その他メンバー8人
天候Sunny,
Windy at the summit
アクセス
タクシー
We planned to use taxis to 3rd station but we could not. This was because the road was closed. The taxi driver said was supposed to open by the beginning of July 2017. You better check it out before you go.
A public bus was full so we used taxis to the entrance of the climbing mountain. There were several people left behind.
3合目までタクシーで行く予定でしたが、林道が工事中で通行止めのため行けませんでした。運転手さんによると7月には開通するらしいです。でも要注意です。
公共バスが満員だったのでタクシーで登山口まで行きました。何人か取り残されてました。
子供は5歳の子が頑張って登りましたが、かなりきつかったと思います。
帰りも最終バスに乗り遅れて、タクシーを呼びました。1890円

Sスタート地点10:0010:00伊吹山二合目10:0510:49伊吹山三合目10:5511:09伊吹山四合目11:1411:18伊吹山五合目11:2411:33伊吹山六合目避難小屋11:3611:47伊吹山七合目12:0512:30伊吹山八合目13:0213:16山頂周回道分岐・合流点13:1913:26日本武尊像(伊吹山)14:0315:01山頂周回道分岐・合流点15:0815:12伊吹山八合目15:3515:44伊吹山七合目15:5616:01伊吹山六合目避難小屋16:0516:13伊吹山五合目16:3216:36伊吹山四合目16:4116:50伊吹山三合目16:5317:16伊吹山二合目17:1617:32伊吹山一合目(伊吹高原荘)17:4218:04伊吹山上野登山口18:0618:06ゴール地点G
コース状況/
Not maintained well. Lots of floating stones.

Start from Ibuki mountain climbing entrance.
Climbing (ascending)
Good view
Discussions
Ready to go!
A mountain girl
She climbed all the way to the top! Amazing!
8th
A bit tired.